My stars

Återigen mörknar det åt mariestadshållet till.
Först kommer det inget, sen kommer det inget och sen kommer allt.
Två matcher samtidigt är en för mycket.
Regent är väl bekomme än så länge.
Mitt tålamod är hårt beprövat sedan förra året.

IMG_3096

Tog en cykeltur i snålblåsten.
Hittade lä vid Pressbyrån.
Jag handlade vid Coop på vägen hem.
Köpte falukorv gjord av grisar uppväxta på raps.
Frågor på det.

IMG_3095

Nu går vi in i midsommarveckan med nyktra ögon.
Har aldrig saknat berusningen.
Det förekommer att jag är full om nätterna.
Det må vara hänt.
Ibland rökar jag också.

IMG_3101

Klara, färdiga, kör.
Grönt ljus signalerar jag till högsommaren.
Snart kommer Maria.
Vad kan egentligen gå fel.
Inget om du frågar mig.

God afton!

 

2 reaktioner på ”My stars

Kommentera

