Dyslexia

Två vita stringhyllor.
Låter som ljuv poesi.
Mitt arvegods blev till flis.
Det gamla schabraket är ett minne blott.
Nu vankas flärd med ackuratess.
Tvenne vita stringhyllor.
Just sayin´.

IMG_3109

Jag såg Alice Cooper 75.
Han var på dekis redan då.
Sen en tröstlös odyssé efter den förlorade magin.
Jag tror den stavas Bob Ezrin.
Små sår och skivproducenter ska man ej förakta.

IMG_3116

Ska bänka mig framför Trädgårdstider.
Episod 6.
Fotbollen har ställt allt på ända.
Kråkan har firat Albaniens seger hela natten.
Själv är jag luttrad.
Jag nöjer mig med tvenne stringhyllor och evig kärlek.
Just sayin´.

God afton!

Kommentera

