Far är rar

Rabarberpolisen tar bussen vid otjänligt väder.
Jag tog en avstickare till far.
Över det mäktiga berget i väst.
Till min barndoms stad på andra Billingen.
Far hade plockat fram sin cykel igen.
Det gjorde mig glad i sinnet.
Jag hade med mig sill, jordgubbssylt och prinsessbakelse.
Vi åt de sistnämnda.

DSC_0303

Det kom några regnstänk under dagen.
Nu är det mer ihållande.
När jag var ung sken solen jämt.
Vi hade picknick var eviga dag.
Maria matade en svan.
Jag minns det som igår.

DSC_0300

Med en sydväst är man väl rustad.
Framtiden tillhör de mossbelupna.
Jordgubbarna kostade futtiga 15:- L.
Det var marknad på torget.
Hur länge till.
Nya tider råder på gott och ont.
Det är bara att vara så varsågod.
Själv är jag inte mycket för sötsaker.

Go´kväll!


 

Kommentera

