Tackar Gud för solcerat

Regnet skvalar ner och det växer spindelväv på cykeln.
Jag får ta bussen och handla förnödenheter.
Det är 1:a juli och det är synd att klaga.
Jag lyssnar på Manfred Mann´s Earth Band.
Hälften av jordgubbarna är kvar samt en hel melon.
Ska väl överleva sen här dagen också.

DSC_0011

Det går utför med Polen.
De gamla kommunistländerna förnekar sig inte.
Vi behöver en stark ledare.
De fattiga bönderna äro lata och super upp alla sina pengar.
Allt går att läsa i de ryska klassikerna.
Det spelades bättre fotboll 1978.

DSC_0013

Ingen ro och ingen vila.
Sängar skall bäddas fastän det är semester.
Det är fredag och mina läppar börjar sakta läka.
Jag tror jag tar sydvästen idag.
En inköpslista och en gaggig man.
Allmänheten är varnad.

God morgon!

2 reaktioner på ”Tackar Gud för solcerat

Kommentera

