War pigs

Vart tog dagen vägen.
Är det inte det ena så är det det andra.
Virus t.ex.
Har återställt datorn.
Det är ett pyssel utan like.
Jag som hade tänkt lata mig.

CSC_0007

Försöker få koll på min kamera.
Jag är konstnär och inte tekniker.
Mitt universitet är Youtube.
Jag är en korkad men flitig elev.
Allt beror på tid och ljus.
Jag ser bara linjer.

CSC_0005

Om en vecka korsar vi den mäktiga sjön.
Med sydväst och jämnmod är inget omöjligt.
Vätternpiraterna göre sig icke besvär.
Vår picknickkorg är i tryggt förvar.
Mig veterligen blir det premiär för ångbåt.
Jag tänker inte skyffla kol.

DSC_0023

Idag håller jag på Italien.
Inget går upp mot en stabil backlinje.
Kollad på krim med kommissarie Winter.
Trivsamt om än lite gubbigt.
Sommaren har tagit semester.
Vad annat är att vänta.

God afton!

Kommentera

