One summer dream

Här en bekännelse i elfte timme.
Jag håller på Frankrike.
Snille, smak och snygga frisyrer är mitt motto.
Den vackra konsten framför allt.
Jag lyssnar till mina franska nerver.
Viva supériorité.

DSC_0021

Crescent betyder jag rullar på latin.
Det har jag lärt mig på nätet.
Motvind till stan och medvind hem.
Det obligatoriska regnet kom när jag satt hemma på kammaren.
Som kuriosa kan jag säga att det blev inget fika idag.
Söndagar är för amatörer.

DSC_0008

1971 besökte jag Almedalen.
Mig veterligen var det helt politikerfritt.
Jag hade en vit minicykel och lyssnade på Get Yer Ya-Ya´s out! i Visby bibliotek.
Sen såg jag M*A*S*H på en sunkig biograf.
Resten är historia.
Längtar inte till Gotland.

DSC_0006

Har kollat alla avsnitt med Kommissarie Winter.
Lite våldsamt men ett föredömligt tempo.
Saliga är de saktmodiga.
Tänker inte gräva ner mig om Island vinner.
Tycker gott Ibra kunde fått tröja 10.
Signerat rabarberpolisen.

God kväll! 

 


 

2 reaktioner på ”One summer dream

Kommentera

