Spaced

Det går bra nu.
Steg för steg har Stefan styrt upp.
Vi har fått tillbaka respekten.
Svenska folket är idioter.
Snart skall allt raseras.
Så står det skrivet.

DSC_0031

Jag fick bud om bud.
Mitt objektiv hade kommit.
Fick cykla genom halva Skaraborg för att jag hade angett fel postnummer.
Skjut inte på budbäraren.
Eljest kom det en regnskur också.

DSC_0039

Det blev en sunkig stuga i Fjällbacka.
Uthyraren var skeptisk.
Vi är äventyrare, Maria och jag.
Mina idylliska barndomsminnen ska granskas i sömmarna.
Sen ska vi äta läkor.

DSC_0015

Men först en gammal hederlig allsång.
Jag tror på den svenska sommaren.
Och kriminalare på tv.
Allt hör ihop.
Maneter, krabbor och tång.
Jag kan knappt bärga mig.

God kväll!

Kommentera

