Dude

Jag har aldrig gillat Brasilien.
Ej heller har jag hejat på Tyskland eller Spanien.
Blir skadeglad när England får bita i gräset.
Jag gillar passion och stor åthävor.
Därför håller jag på Frankrike idag.
På tal om fotboll alltså.

DSC_0038

Cyklade upp till stan idag.
Var en grad för kallt beträffande bad.
Jag velade vid korsning till Boulognersjön.
Det blev en fika och ett kort kapitel i boken.
Kollade mest på folk och fä.

DSC_0032

Skrubbade badkaret.
Såg en etapp av Tour de France.
Skönt händelsefattig.
Bryr mig inte om att Din bostad blir Balder.
Jag ska ju ändå flytta.

DSC_0034

En smörgås och sedan dammsuga.
Utanför hörs lek och stoj.
En gravid kvinna gungar ett barn.
Det är den fina sidan av Södra Ryd.
Sen finns det en annan sida också.
Men jag ska ju ändå flytta.

God kväll!

3 reaktioner på ”Dude

Kommentera

