Revision

Kommer du ihåg när vi tältade i Fjällbacka, frågade jag far.
Det kan jag inte komma ihåg, svarade han.
Allt jag vet om livet lärde jag mig där.
Tänk om det var en dröm.
Hela min världsbild står och faller med Långesjö camping.
Måste få veta.

IMG_3209

Jag minns att jag stod på bryggan i Fjällbacka.
Med halvöppen mun spanade jag ut mot Ingrid Bergmans Ö.
Det stämmer inte enligt Google.
Den ligger längre ut.
Min arma barndom.
Ett fantasifoster.

IMG_3275

Snart är det dags att vända på alla snäckskal.
Skåda uppväxttiden i sömmarna.
Ändå minns jag allt som igår.
Med förbundna ögon skall jag vandra i den bohuslänska graniten.
Bada bland grynnor och skär.
Vägen, sanningen och livet.

IMG_3237

Hittade en presskanna för kaffe.
Allt man behöver för en lyckad semester.
Finns det wi-fi i mini-bungalows.
Allt för mina trogna läsare.
De säger att min barndoms tältplats inte existerar längre.
För mig kommer den alltid att finnas.

God afton!

 

Kommentera

