Dreams of milk and honey

Det är inte lätt att vara rabarberpolis.
Vart jag mig i värden vänder.
Jag drar till Småland när det blir höst.
Vem ska nu lägga in sill till far.

DSC_0055

Det är ju inte så långt, försöker jag.
36 år i Ryds Centrum räcker och blir över.
Men jag gillar det inte.
Vem ska nu lägga in sill till far.

DSC_0066

Jag älskar Maria.
Står min lycka i Guds händer.
Allt kommer att bli bra.
Vem ska nu lägga in sill till far.

DSC_0119

Förorten ger och tar.
Betong och blåbärsris.
Nu får det vara slut på allt jidder.
Vem ska nu lägga in sill till far.

DSC_0121

Det är inte lätt att vara rabarberpolis.
Störst av allt är kärleken.
Till hösten drar jag till Småland.
Vem ska då lägga in sill till far.

God kväll!
 

Kommentera

