Syner

Det blev inte mycket bevänt med denna dagen.
Löste Melodikrysset med vänster hand.
Kokade potatis och gjorde en kall sås som skar sig.
Jag lägger allt ansvaret på kaprisen.

IMG_3302

Touren rullade på i sakta mak.
Jag somnade mitt i etappen.
Imorgon blir det ett HC-berg.
På min egen cykel växer det spindelnät.

IMG_3304

Ska väl kolla på Sommarkväll.
Är trött trots tuppluren.
Utanför hör jag trummorna.
Det är bröllop igen.

IMG_3305

Jag har känt dig i 30 år men vet inte ditt namn.
Jiddrade lite med min granne.
Jag sa det inte nu heller.
Ska ju ändå flytta.

God afton!

Kommentera

