Voice of America

Min fru har träffat en annan.
Nu satt han i Helensparken och Pokémonade.
Han hade sin äldsta dotter med sig.
Det finns bara förlorare, sa jag.

DSC_0038

Slog mig ner på fiket och levlade till 8.
Då föll det ett par droppar från skyn.
Jag som hade tänkt läsa några sidor.
Cyklade hem samma väg som jag kom.

DSC_0031

Det finns 18 Pokéstop om jag åker genom kyrkparken.
Cederade badet p.g.a mörka moln.
Stannad vid affären och köpte mjölk.
Slappade framför tv:n hela eftermiddagen.

DSC_0033

Har en boll kvar.
Det finns mer att hämta vid kyrkan.
Snart blir det The Ibra Show.
Bara att luta sig tillbaka i fåtöljen.

God kväll!

6 reaktioner på ”Voice of America

  1. Jag har börjat se det där att man ”pokemonar” allt oftare, på nätet alltså. Men vad är det egentligen? Nåt spel? Jag hänger uppenbarligen inte med? Om det nu ska vara nödvändigt. Förmodligen inte. För övrigt har visst sommaren tappat stinget. Får väl vara glad vädret är hyfsat i alla fall. Ha en bra söndag, Eive!

    Gilla

    1. Det är ett spel man både kan ha och mista. Rekommenderar att ladda ner appen. Tycker ändå det är fascinerande hur ägd man kan bli. Ett oskyldigt nöje…testa Ninna!!!! 😀
      Här är det rätt skapligt väder….ska ta en sväng på cykeln. Måste ha mer pokébollar!!! 😀 😀 😀
      Önskar dig en fin söndag oxå!

      Gilla

      1. Jaså är det ett app-spel! harrejösses! Har inte folk drunknat tillräckligt i sina iPaddar och mobiler!!! Sjukt! För lekte barnen – nu står de i närheten av varandra (i bästa fall) och glor ner på sina displayer. Ja inte bara barn, ungdomar och vuxna också.

        Gilla

Kommentera

