Lallsång

Nu är eder alldeles egen lille Pokémon här igen.
Klockan är snart sju och allt väl.
Vädret har slagit om till höst.
Låt er inte nedslås.
Augusti kommer att bli en fin månad.

DSC_0011

Vågar man hoppas på en allsång värd namnet.
Jag ser gärna lite old school på Liseberg.
Har inte hämtat mig sen Weise-ponkens spektakel förra veckan.
Nåväl, våra strupar äro klarade.
Kråkan går under epitetet mezzosopran och själv klassar jag mig som kavaljersbaryton.

DSC_0061

Tycker att Sandhamnsmorden växte med tiden.
Kontentan måste bli att lita aldrig på överklassen.
Ej heller på medel- och underklassen om man ska vara nogräknad.
Varje människa är en ras.
Jag vill med förkärlek slå ett slag för Pokémoner.

Goder afton!

2 reaktioner på ”Lallsång

Kommentera

