Grattis kå a ärr i än

Min gudmor Karin tillhör det goda livet.
Jag kommer ännu ihåg hennes berättelser från hennes barndom.
Hon lärde mig stava till skjorta.
Ess kå ji….o ärr te a.
Det lär finnas en bandinspelning där vi två filosoferar.
Jag tänker ofta på Karin och det goda livet.

DSC_0047

En gång i tiden slogs jag mot demoner.
Det var jag och kuratorn mot resten av världen.
Jag lärde mig stava till ångest.
Å än ge e ess te.
Det tillhör det onda livet.
En dag ska jag läsa mina sjukjournaler.

DSC_0036

På fredag ska jag följa med Maria, hennes mamma och moster till Karlstad.
Vi ska betrakta vacker konst.
Jag ser det som en stor ynnest.
Y än än e ess te.
Allt går i cirklar.
Det goda livet är här igen.

God morgon!

Kommentera

