Lika

Kråkan säger att det är större att vinna The Open än OS.
Jag säger att bara det inte blir silver.
Snurrad en stund på stan.
Känner mig laddad för en cykeltur till gamla Skara.

IMG_20160814_085754

Halva augusti är snart till ända.
Det är fullt pådrag ute på gården.
Sommaren är här igen.
Än finns det tid för ett dopp.

IMG_20160814_111443

Köpte röda rosor för att sätta på graven.
Fairtrade; jo jag tackar.
Ekologiskt och rättvisemärkt är bara vackra ord.
Jag är skeptisk.

IMG_20160814_090113

Pepparkakshus eller pepparkakshus.
Hög tid för att ta beslut om årets competitions.
Det är ett sisyfosjobb men någon måste ju göra det.
Känner mig överkvalificerad.

IMG_20160814_111500

Det var luft i däcken.
Jag är redo.
En kvällsmacka och kaffe.
Tycker det ser bra ut.

God afton!

Kommentera

