I väntan på gynnsamma vindar

När jag kom till Skövde jagade jag  Pokémoner.
I Kyrkparken hittade jag Metapod.
Väl hemma skar jag mig i avtryckarfingret.
Jag som tänkte levla 20 imorgon.

DSC_0039

Seglingen är framflyttad.
Vi  för nöja oss med landhockey så länge.
Idel ädel adel.
Det stavas olympiska spel.

DSC_0040

En heldag på sadeln.
Blott Sverige svenska bönder har.
Själva ryggraden i vårt vackra land.
Snart är det dags att skörda.

DSC_0041

Jag satte rosor på mammas grav.
Sen åt pappa och jag torsk på Julahuset.
Vindarna var gynnsamma och solen sken.
Vad mer kan en stackars syndare begära.

God kväll!

Kommentera

