Säg till min flicka att hon ej ska gråta

Jag gick på en gata i staden Laredo.
Det torde vara årets sommarplåga.
Gud vad jag hatade Ingvar Carlsson under EU-valet.
Bli aldrig biten av samma hund två gånger.

DSC_0084

Jag gick i Laredo en het sommardag.
Sången ljöd från ett skyffe i den nedlagda fabriken.
De smäktande tonerna från en ensam gitarr rörde oss till tårar.
EU-omröstningen är en skam i den svenska historien.

DSC_0079

Där låg en ung cowboy på ryggen i dammet
med kulor i bröstet så blek och så svag.
Inget skulle bli sig likt efter den dagen.
Nu kommer jag aldrig mer upp i en sadel.

God morgon!

 

Kommentera

