Short change

Sitter och lyssnar på ett trumsolo med Spencer Davids Group.
Andra saker man inte önskar sin värste ovän.
Att missa en Pikachu mitt på blanka förmiddagen.
Det var vad som hände eder truly igår utanför Rådhuscafét.
Trodde det var en av de vanliga gökarna.
Stackars moi.

DSC_0059

Idag skiner solen på fattiga och rika.
Själv har jag 92 560 böner och en knaper pension.
För övrigt äger jag en rallyjacka och en väska med gamla räkningar.
Det är vad jag kommer att ta med mig till Småland.
Som kuriosa kan jag berätta att jag även har 77 Pokémoner.
Kunde varit 78.

DSC_0062

I min ålder är det hälsan som räknas.
Man får vara nöjd med att komma upp i sadeln.
Idag blir det en bra dag.
I natt drömde jag om Zlatan.
Vi var med i samma handbollslag.
En-två-tre-hopp och skjut.

DSC_0069

Ska bara rufsa till sängen.
Aldrig mera överkast.
Middagsmaten får bli ett senare problem.
Vattenflaskan och powerbank check.
Dags att fånga dagen.
Dags att fånga den där Pikachuen.

God morgon!

2 reaktioner på ”Short change

Kommentera

