Beads of sweat

Började skriva lite om tiggeriet men ändrade mig.
Det är en uppgift för den Europeiska Unionen.
Jag verkar vara den enda människa som inte vet nåt om tiggare.
Den allmänna uppfattningen är att de åker Mercedes och har mobiltelefoner.
Det imponerar inte på mig.
Tiggeriförbud med vidhängande stödåtgärder.
Vem bryr sig längre.

IMG_20160821_122738

Själv bönar jag och ber om en Pikachu.
Kan inte fatta att jag lät den lilla kanaljen löpa.
Väntar på att solen skall titta fram.
Idag levlar jag äntligen 23.

IMG_20160821_123157

Tycker att ett getingförbud vore befogat.
Dessa slöa drönare som förpestar tillvaron för möss och människor.
Det gäller att vara på sin vakt när man sitter och fikar i godan ro.
Vi går mot sista helgen i augusti.
Jag tänker inte gå på matfestivalen själv.
Om Maria kommer blir det en annan femma.
Jag kan inte lova nå´t bestämt.

God morgon!

 

2 reaktioner på ”Beads of sweat

  1. Det är en svår fråga detta med tiggeriet men visst åker de Mercedes också. Åtminstone hit till oss har de gjort det, blivit upphämtade, så en viss sanning ligger det även i det, fastän det knappast är hela sanningen. Sanningen är säkert mångskiftande. Som vanligt.
    Levlar? Vad är det….
    undrar Karin
    Fridens liljor!

    Gilla

Kommentera

