Mjukslut

Kan ha varit årets sista dopp.
Det var mer avkylning än ett regelrätt bad.
I Boulogner kryllade det av ungdomar.
Jag tror det kallas mjukstart.

DSC_0023

Uppmärksamma läsare observerar det trasiga sadelskyddet.
Funderar på att kasta cykeln i sjön.
Behöver byta ut drivsystemet.
Lika bra att köpa en ny.

DSC_0026

Jag är både gammal och trött.
Än så länge klarar men simborgarmärket.
När jag fyller sextio skall jag sluta dyka.
Integritet och värdighet är mitt signum.

DSC_0029

Jag är barnsligt förtjust i min vattenflaska.
Får inte glömma att skruva loss den.
Funderar på en citybike.
Kråkan tjatar om mountainbike.

God afton!

Kommentera

