Quizz kid

Det får bli en vilodag.
Känner mig trött i kropp och själ.
Pokémonerna får vänta.
Jag tar det piano.

DSC_0047

Utanför blåser sommaren bort.
Snart börjar Melodikrysset.
Jag spelar halvgamla Jethro Tull.
Thick as a brick, Songs from the wood, Heavy Horses o.s.v.

DSC_0065

Det singlar in ett och annat löv.
En gång åt jag ostron på Matfestivalen.
Annars var det mest kyckling och fläskfilé.
Nu orkar jag inte ens masa mig upp till loppiset.

DSC_0067

Lika bra att vila på lagrarna.
Böcker skall läsas och filmer skall ses.
Trumsolon var inte bra då och är inte bra nu heller.
Måste gå till affären.

God morgon!

2 reaktioner på ”Quizz kid

Kommentera

