Stefan ringde

En vecka går fort.
Främmande land blir till mammas gata.
Snart talar jag småländska utan brytning.
Det är inte svårt att gilla läget.

DSC_0090

Idag kom hösten.
På tv pågår Lyxfällan.
Om jag tvingas sälja mina muminmuggar tar jag livet av mig, säger Maria.
Vi har ätit tacos.

DSC_0091 - kopia (2)

Tog en sväng till bibblan och konsthallen.
Människan kan ej leva enkom av kaffebröd.
Jag har oljat kedjan på cykeln.
Nu tar vi helg.

God afton!

4 reaktioner på ”Stefan ringde

  1. Jag är så glad för er bådas skull!
    Och jag förstår Maria! Så skulle jag också göra. Ta livet av mig om de skulle kräva försäljning av muminmuggar. Någon måtta måste det ju vara 😉
    Ha sköna dagar!

    Gilla

Kommentera

