Två vita stringhyllor

I småskolan hade vi djävulen som tandläkare.
I 4:e klas hade vi en kristen pedofil som klassföreståndare.
Sen kommer jag inte ihåg mer förrän jag började högstadiet.
Allt var inte bättre förr.

IMG_3495

Jag minns med fasa min tandställning med rosa gom.
Min ena framtand är ett substitut p.g.a. yster lek.
Tandläkaren kom från USA och hette Tunic.
Vi fick flumskolan och 70-talet ägde.

IMG_3505

Jag har aldrig ångrat att jag kastade min rosa tandställning.
Mina tänder är sneda men hela.
Idag skall jag gå till Jasmina.
Hon är tandhygienist och behandlar mig med silkesvantar.

God morgon!

2 reaktioner på ”Två vita stringhyllor

  1. …ordet tandställning fanns inte ens här , och skolans tandläkare kom med en fottrampad borr, ..aj.. som f.. det var hemskt. Nej det var inte bättre förr. Utom i bland. * det var bättre förr , fast sämre* brukade salig H säja.
    HA en God dag hej!

    Gilla

Kommentera

