Nantucket sleighride

Tvättar tvenne maskiner i ottan.
Gud är god och byxorna är hela.
Solen går upp i öster.
Snart har jag spanat ut över betongen för sista gången.
Kan inte säga att jag njuter av utsikten.
Känner ingen nostalgi.

DSC_0046

Gissa låten på SVT.
Varför gör du så här mot mig.
Kollade på Hermans historia istället.
Knastertorrt som ett föredrag om Gobiöknen.
Faktaspäckat jämfört med dagens mediala kökkenmödding
Herman var en oförarglig historierevisionist.

DSC_0042

Tvätten hänger prydligt på sina galgar och linor.
Termometern visar 8° och solen har gått i moln.
Återvänder till Mountain.
Jag funderar på Wien och den experimentella tolvtonsmusiken.
Jag tänker på Wolfgang Amadeus som kom in och styrde upp.

God afton!

Kommentera

