Universal soldier

Prosit grevinnor och baronessor.
Vinden gick genom ben och märg.
Jag tog en utomhusfika bara för att.
Sitter på kammaren och huttrar.

DSC_0046

Unga pojkar leker inte.
De utstrålar aggressivitet.
Det är sånt jag inte kommer att sakna.
Unga män utan framtid.

DSC_0055

Jag lyssnar på Buffy Sainte-Marie.
Såg på Hermans historia om Linné.
Han trodde det fanns ett primitivt människosläkte med svans.
Historien skulle ge honom rätt.

DSC_0070

Nästa tisdag skall lyan förbesiktigas.
Lika så bra jag håller mig hemma.
Det ekar tomt i den gamla paradvåningen.
I mitt nästa liv ska jag bara äga en mantel.

God afton!

Kommentera

