Slipstream

Himmelen är oskyldigt rosa.
Ian blåser i sin magiska lur.
Benen till sängen är levererade.
Varför sitter jag här och knotar.

IMG_3549

Jag skruvade isär den sista bokhyllan och kastade.
Länge leve det kapitalistiska systemet.
Hur ska jag bli av med min egna sunkiga säng.
Jag tror jag eldar upp den på gården.

IMG_3550

Såg ett program om lumpen från 1968.
Jag gillar tanken på allmän värnplikt.
Tyvärr har jag ingen bra förklaring.
Börjar väl bli gammal och tokkonservativ.

Godur afton!

2 reaktioner på ”Slipstream

Kommentera

