Vårda ditt lekområde

Grått är det nya svarta.
Inte ens ett wienerbröd kan få mig att gå ut.
Lika bra att vänja sig.
Och i Småland skämmer en kvinna bort sin katt med läkor.
Hade nöjt mig med rimmad torsk och riven pepparrot.
Katten heter f ö Alice men jag brukar kalla henne talleknallen.

DSC_0078

Har en bokhylla i garderoben.
Ska kasta den om containern står kvar.
Fyra bokhyllor i en etta är fyra för mycket.
Polletter ramlar ner och talgdankar går upp.
Allt kommer att bli bra och Sverige kvalificerar sig till VM.
Jag såg ett fotbollslag ta form.

DSC_0079

Utanför blåser det nordan.
Jag är redo för Melodikrysset.
Ännu är inte den sista Pokémonen fångad.
Stearinljusen är nerpackade.
Jag har fem blommor kvar samt min kaktussamling.
Längtar redan till våren.

God morgon!

Kommentera

