Dag: 9 oktober, 2016

Potkia ruotsalainen

Sitter med ett getöga på fotbollen.
Ett råd till stolta Finland.
Sparka svensken.
Backe är bara en pappersprodukt.

IMG_20161009_181428

Igår hejade jag på Danmark.
Bara i fotboll barn.
Finlands och Danmarks sak är min.
Ni kan kalla mig kosmopolis.

IMG_20161009_181453

Juggarna har spräckt nollan.
Läget är nattsvart.
Jag säger det igen.
Sparka svensken.

God kväll!

Nasse och ett ruttet äpple

Tack för kaffet.
Tack för att ni står ut med mitt ältande.
Det är tacksägelsedagen.
Tack Gud för att jag har hälsan och fick förståndet tillbaka.
Undrens tid är inte förbi.
Tack för att jag är älskad och fick älska igen.

IMG_20161009_105053

Om en vecka vaknar jag upp i en dubbelsäng XL.
Sen börjar julpyntandet om jag känner tårtsmulan rätt.
Funderar på att cedera den eländiga pepparkakshustävlingen.
Hade så smått börjat skissa på trenne minibungalows.
Varför kasta pärlor till svin.
Den svenska rättvisan är ändå som ett ruttet äpple.

IMG_20161009_105128

Klockan är halv tolv och jag sitter i morgonrocken.
Spelar Stephen Stills Manassas.
Tack för all sunkig musik.
Tack för att det finns sunkiga filmer.
Tack för mig.
Go´middag!