Nothing’s gonna change my world

Igår åkte Selma och Strindberg till tippen.
Jag har läst dem alla och tänker inte göra om det.
På min läslista står Johannes Brost första och Rods memoarer.
Inga nobelpriskandidater men det roar mig.
Utanför kraxar fåglarna muntert.

DSC_0450

Du skall lämna tillbaka din router, sa Telia.
Du skall icke ha dubbel hemförsäkring, sa Folksam.
Jag funderar på vad en mantalsskrivning är.
Det började med att jag stavade fel till gatuadressen.
Allt hänger på betoningen.

DSC_0457 

Jag tar en sista desperat på stan.
Att levla till varje pris.
En busstur till city.
Halsduken är omsorgsfullt nerpackad i kartong.
Det blåser kallt.

God morgon!

Kommentera

