Station to station

Min utsikt, mitt liv.
36 och ett halvt år.
Mer blev det inte.
Det ekar tomt i lyan.
Spanar åt mariestadhållet till en sista gång.

IMG_20161014_085428

Jag ser tillbaka på ett nervkrig.
Bara segraren skriver historia.
Lite äldre, lite lugnare.
Fortfarande vid gott mod.
Jag skriver historia.

IMG_20161014_085350

En spegelbild.
Människor komma och gå.
Jag blev kvar.
Känner varken vemod eller sorg.
Jag är kvar en liten stund till.

IMG_20161014_085406

Trädet utan namn.
Mot stan och hem igen.
Med Billingen i ryggen.
Jag segrade till slut och skriver min historia.
Nu är jag klar.

God morgon!

Kommentera

