Tre femtiotvå trea trea

Det är måndag morgon.
Bara Alice och jag är vakna.
Utanför fönstret är det bråda tider.
Har installerat mig i alkoven.
Hoppas kunna höja nivån ett snäpp på min eländiga blogg.
Verktygen är på plats och förutsättningarna kunde inte vara bättre.
Nu är det upp till eder truly att leverera.

IMG_20161017_075618

Kaktusarna gifter sig fint med orkidéerna.
Jag tror på mångkultur.
Den nya sängen är monterad.
Vi sov furstligt i natt.
Maria, Alice och jag.
Lurar på att köpa en svart papperskorg.

IMG_20161017_075649 

Hur har jag klarat mig utan katt.
Alissa mötte oss i dörren.
Hon blev genast serverad läkor.
Det börjar så sakteligt ljusna.
Mig veterligen har vi nada på agendan.
Nån pajsare vann en miljon i nymo.
Men det var jag som vann högsta vinsten.

God morgon!

 

Kommentera

