Åsa-Nisse light

Pusselbitarna börjar falla på plats.
Livet som smålänning och patriark ter sig tämligen behagligt.
Har alltid haft höga tankar om mig själv som kock.
Efter att avnjutit Marias mat får jag revidera dessa tankar.
Ska aldrig mer klaga på matlagningsprogrammen i televisionen.
Å andra sidan är jag en fena på att diska.

IMG_20161018_083800

Igår tvagade vi tillsammans.
Känslan att komma ner till en ren tvättstuga.
Den.
Idag vankas det second hand.
Jag trivs med fasta rutiner och spontana tilltag.
Småland har behandlat mig väl.

IMG_20161018_083839

Hösten har kommit med besked.
Jag har köpt ett cykelskydd till båtnad för kommande regn och rusk.
Ännu har inte den sista Pokémonen fångats.
Mina kaktusar har acklimatiserat sig föredömligt.
Maria och Alice äter frukost ackompanjerades av nymo.
Tycker det ser bra ut.

God morgon!
 

Kommentera

