Retroaktiv

Ligger i bingen och känner mig retro.
Lyssnar på Tattoo you.
Det gjorde jag eljest nådens år –81.
Jag gillade aldrig den plattan.
Nu älskar jag skivan.
Stones sista helgjutna LP.
Bortsett från den hemska Start me up.
Känner ett nostalgiskt eko från valborg –80.
Den sommaren slutade i kyrkparken och med antabus.
Första egna lyan.

IMG_20161030_124753

Jag tänker aldrig mer bli sjuk.
Det är mitt öde.
Om dessa solkiga tapeter kunde tala.
Det är alltid nuet som gäller.
Imorgon kommer Maria och hämtar mig.
Vi har en katt att ta hand om.
Gillade inte Emotional rescue heller.
Allt står sig slätt om man jämför med Some girls.

IMG_20161030_124747

Det var en kaotisk tid.
Rock´n´roll-musiken dog –83.
Själv överlevde jag med nöd och näppe.
Min enda dröm var att slippa ångest och oro.
En dag händer det.
Allt vänder på en femöring.
Jag ligger i bingen och lyssnar på ett eko från det förgångna.
Jag känner mig så retro.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Retroaktiv

Kommentera

