Aka Wikipedia

Naziztmöte på Grand Hôtel.
Vin blir till vatten.
Det snöar i Småland.
Världen är galen.

IMG_20161104_080224

Jag kom fram till Försäkringskassan nästan direkt.
Blev hänvisad och trevligt bemött.
Nu skall bara byråkratins grottekvarnar mala.
Rabarberpolisen har nämligen blivit sambo.

IMG_20161104_080240

För övrigt hade hon blandat i hop dollar och kronor.
Det börjar likna en riktig såpa.
Tror Alice är förkyld.
Jag skriver veterinär på visitkortet och ordinerar penicillin.

IMG_20161104_080324

I hörnet står fyra piedestaler.
Nu fattas bara trenne taklampor.
Idag levlar min sambo 26.
Mitt liv som Pokémonkung är snart ett  minne blott.

God morgon!
 

3 reaktioner på ”Aka Wikipedia

  1. Berätta för en mindre vetande vad vevlar är för något?
    Tur att du är föränderlig och kan byta yrke fastän du är polis. Plötsligt
    så kommer veterinären fram och snart är lilla Alice utan snuva. Så där bara!
    Ha det bra alla tre!

    Gilla

    1. Levla Kariin!!! Det finns olika nivåer i Pokémon Go…jag säger lite slarvigt att man levlar när man uppnått en ny nivå. 😄😄😄
      Nu snöar det så vi känner oss alla tre lite modstulna.
      Önskar er en trevlig helg!
      Fridens!

      Gilla

Kommentera

