På heder och samvete

Fick ett kg Gevalia på på Citygross och 20% rabatt på en vaccination.
Visserligen på djursjukhuset, men ändå.
Skulle kanske pigga upp i dessa tider.
Jag känner mig välkommen.

DSC_0083

Utanför drar det snålt.
Ringde en gubbe och frågade om de fick gå in i min gamla lya.
Vsg, sa jag.
Att söka bostadstillägg är ingen barnlek.

DSC_0088

Det är mycket som ska styras upp.
Verkar som årets pepparkakshustävling får stryka på foten.
Denna heliga jul får de mygla utan mig.
Sista ordet är dock inte sagt.

God morgon!

 


 

Kommentera

