Alice är ett lejon

MK i MKEF står för mångkulturell kunskap.
Låter som vacker musik i mina öron.
Jag trodde det var en städfirma.
Vårda dina fördomar ömt.

DSC_0034

Har alltid gillat Cohen.
Gick dock aldrig all in och köpte någon LP.
Han fanns där i bakgrunden hela tiden.
Nu finns han inte mer.

DSC_0036

Vi tog en pokémonrunda innan Maria åkte till jobbet.
Hon släppte av mig vid Broqvist.
Åt en farsdag-bakelse bara för jag kunde.
Sen strosade jag hemåt i solsken.

DSC_0037

Maria messade och undrade om vi hade tacobröd.
Undrar vad det blir för fredagsmys.
Frågar åt en katt.
Till mitt försvar kan säga att jag har dammsugit.

God eftermiddag!

 

4 reaktioner på ”Alice är ett lejon

Kommentera

