Håkan Brock…just sayin´

Medge att vår kyrka är vacker.
Idag solbelyst en kort stund.
Tog en cykeltur i värmen.
Pokémonade utan handskar.

IMG_20161123_121523

Slank in på min nya vårdcentral.
Jag blev vänligt bemött och EKG togs med leende.
Nästa tisdag lägger jag mig på operationsbordet.
Bråck stavas med å.

IMG_20161123_121912

Stadens tvenne söner heter Linné och Tegner.
Om jag måste välja, får det bli Christina Nilsson.
Pissed Elin ej att förglömma.
Själv är jag såpass gammal att jag minns Carolina Klüft.

IMG_20161123_122051

Ska ta en sista tur till Skövde innan ingreppet.
Har förhoppningar om att jag talar småländska när jag vaknar upp ur narkosen.
Sen återstår bara att lämna över nycklarna.
Jag tyar inte längre typ.

God eftermiddag!

4 reaktioner på ”Håkan Brock…just sayin´

Kommentera

