Nu är jag klar

Slipper att åka till Södra Ryd och lämna nycklarna.
Jag rekommenderar dem.
Så jäkla skönt.
Tänker aldrig mer flytta.

IMG_20161201_183726

Lite stel och öm, men vid gott mod.
Cyklade ner till stan och fikade.
Sen kom regnet.
Nu går vi all in för julen.

IMG_20161201_183541

Till helgen griljeras skinkan.
Maria pyntar flitigt vidare.
Det vankas ugnspannkaka i afton.
Alice gillar bacon.

IMG_20161201_183501

Adventsljusstakarna lyser muntert i huset mittemot.
På lyftkranen strålar trenne lampor.
Snart kommer kommer snö och kyla.
Låt det komma; jag är redo.

IMG_20161201_183431

Ska vi se på Syrrorna, frågar jag.
Det är lugn och frid i lyan.
Snart skall jag sjunka ner i soffan med en ljuvlig pannkaka.
Skönt att slippa åka till Skövde igen.

Go´kväll!

Kommentera

