Jag har växt upp utan finkultur

Läkköttet är gott.
Snart lägger jag operationen till handlingarna.
Ska bara dra det ett par varv till.
Det är en stackars bloggares rättighet och skyldighet.
Jag ältar, därför finns jag.

IMG_20161209_081415

Det finns olika skolor när det gäller julskinka.
Förr bestod den av hälften fett och hälften kött.
Numera går grisarna på gym och är smala, snygga och smarta.
Jag föredrar en lagom fettrand för den goda smakens skull.
Tycker jag fick till griljeringen.

IMG_20161209_083432

Snart tar vi helg och firar 3:e advent.
Lucia på vår tröskel står, vitklädd med ljus i hår.
Ute råder rena rama vårvärmen.
Nu skruvar vi upp förväntningarna ett snäpp.
Allt enligt sed och tradition.

God morgon!

 

 


 

6 reaktioner på ”Jag har växt upp utan finkultur

  1. Så fint omringat ditt ärr är. Riktigt juligt och mysigt! 🙂
    Här har vi inte kommit till skott med skinkan ännu, men det blir säkert så på något sätt i alla fall.
    Trevlig tredje advent önskas dig och dina flickor Maria och Alice!

    Gilla

Kommentera

