Lilla gubben

Kylan har åter lagt sig över Småland.
Känner mig gammal och trött.
Maria har ont i halsen.
Förra julen var jag sjuk.
Slut på gnället.

hdr

Alltid när julen nalkas drabbas jag av en känsla.
Den härrör från barndomen.
Jag är 5 år och sitter vid köksbordet.
Den första snön faller och…
Kan inte riktigt sätta fingret på den.

IMG_20161212_092239

Jag saknar inte panikångesten.
En orgie i vånda och skräck.
Julafton var alltid årets klimax i helvetet.
Så nära men ändå så långt ifrån.
Även onda sagor kan sluta lyckligt.

God morgon!

Kommentera

