Vakna alla gubbar bygg en bana snart!

Här en bekännelse i elfte timmen.
Jag har aldrig åkt bräda.
Har jag missat något.
Är det för sent.

IMG_20161216_105740

Spetsamossens skatepark ligger öde.
Endast några Pokémoner är vakna.
Go go go vi blir fler å fler.
Ner ner ner för backen ner.

IMG_20161216_105800

När vi var små åkte vi pulka stående.
Så kom skiboard och sen var det inte kul längre.
Som barn erfordrades  utmaningar.
Med tiden blev vi både lata och bekväma.

IMG_20161216_105814

Så står jag här och funderar.
Är jag för gammal för att bryta en handled.
Finns det någon äventyrslystnad kvar.
Bongo-Bongo BigMc åså fransiga jeans.

IMG_20161216_105916

Idag bakar Maria pepparkakor med de ensamkommande.
Fatta att jag älskar henne.
Nu ska jag ansluta till Alicekatten i soffan.
Gäller inte här men i New Orleans.

God eftermiddag!


 

2 reaktioner på ”Vakna alla gubbar bygg en bana snart!

  1. Det är aldrig försent brukar man säga. Men den vanligaste olyckorna på bräda är gubbar +40. Så visst kan handleden ryka samt lårbenet, men det är sånt man får ta:)

    Gilla

Kommentera

