It was Christmas Eve babe

Jag zappar mellan nymo, gudstjänst och vinterstudion.
Att leva sin dröm i tv-soffan iklädd morgonrock.
Ave Maria och Alicekatten.
En änglakör bestående av barn.
Jag öppnar mitt hjärta.
Jag säger ja.

IMG_20161218_100456

Val-d´isére låter som ljuv musik.
En gång i tiden var vi alla alpina experter.
Jag är för gammal för sport.
Eljest ligger min bandyklubba i bagageluckan.
Man ska aldrig säga aldrig.
Och de sakrala psalmerna har bytts ut mot rock´n´roll.

IMG_20161218_100538

Ännu är ej det fjärde ljuset tänt.
Maria är ute och levererar hyacinter.
Nymo sänder reklam.
Alissa önskar sig läkor i julklapp.
Själv önskar jag mig ett vackert ärr.
Snart är det sommar och beach 2017.

IMG_20161218_100636

Hoppas levla 30 innan årets slut.
Sen lägger jag ner.
Mina fyra Snorlax kan ingen ta ifrån mig.
Solen bryter igenom men vi saknar snö.
Igår fick jag en julhälsning från statsministern.
Dito dito med mässingsstift.

God förmiddag!

Kommentera

