Fikon

Dan före dan före dan.
Vi snurrade lite runt stan.
Jag gjorde klassiskt julgodis.
Fångade min femte Snorlax vid badhuset.
Dags att gå i mål.

IMG_20161221_111215

Vi åt en saftig köttbit med pommes och tillbehör.
Snart blir det julskinka för hela slanten.
Allt är sig likt.
Julklappar med måtta.
Granen är halvklädd på balkongen.

IMG_20161221_111120

Det regnade ymnigt.
Snö på julafton är mer undantag än regel.
Imorgon ska vi fixa julmat.
How can Alice know it´s Christmas at all.
Jag önskar mig evig ungdom och en sjätte Snorlax.

IMG_20161221_111101

Har satt upp en stringhylla till.
Pyntdrottningen briljerade med sitt kunnande.
Bling-bling och bambisar är Marias signum.
Själv är jag bra på att småmysa.
Nu kan tomten komma.

God afton!

2 reaktioner på ”Fikon

Kommentera

