Par i fyror

I natt förlorade jag 16 000:- på poker.
Jag synade en bluff men bluffen var jag.
Försök aldrig förstå dina drömmar.
Jag har inte tagit i en kortlek sen Eldkvarn brann.

IMG_20170102_120515

I min ungdoms glansdagar var juldagen lika med spel och dobbel.
Vi spelade Auktion med våra surt förvärvade slantar.
När tobaksröken skingrats tog vinnaren allt.
Vi andra stackars losers fick vänta tills nästa år.

IMG_20170102_120447

Jag har aldrig skrivet gambler på mitt visitkort.
Ynkrygg och pultron har alltid varit mitt signum.
Livet i sig är lite som rysk roulett.
Jag föredrar knallpulver mer än äkta krut.

IMG_20170102_120431

Maria städar det tredje rummet.
Själv stiger jag in i handlingen när hyllorna skall sättas upp.
Alice går omkring och muttrar.
Ute råder rysskyla.

IMG_20170102_120548_1 (2)

Min hand bestod av en 2:a, en 3:a, en 5:a och tvenne 4:or.
Min motspelare satt på par i 7:or.
Jag är en usel kortspelare t.o.m. i mina drömmar.
And me I just don´t care att all.

God förmiddag!

2 reaktioner på ”Par i fyror

Kommentera

