Kattsanden blev till guld

Har bytt kattsand i lådan.
Endast det bästa är gott nog åt Alice.
Batteriet tog slut när vi jagade pokémoner.
Ett öde värre än döden.
Maria ska göra varma mackor.

IMG_20170110_131054

Snön som föll är ett minne blott.
Imorgon väntas mera.
Hörde ett rykte om att Madeleine var en bastard.
Hela min världsbild höll på att rasa samman.
Tror jag ska ta upp yoga igen.

IMG_20170110_131152

I Växjö är det Biskopen, Landshövdingen och Bo Frank som styr.
Inofficiellt är det Sopranos.
De samlas tis. tor. och lör. på Erikshjälpens café och smider planer.
Över traktens möss och människor svävar Carl von Linnés ande.
Själv sorterar jag mig under Pissed Elins vänner.

IMG_20170110_131351

Mina kaktusar har acklimatiserat sig bra till den småländska myllan.
Det var egentligen det enda orosmolnet inför immigrationen.
Jag har blivit vänligt mottagen av ursprungsbefolkningen.
Ännu har jag icke lärt mig språket fullt ut.
Målbilden är en god och plikttrogen smålänning.

God afton!

Kommentera

