PK -Eva

Skönt att min älskling tog sig hem helskinnad.
Det var ett riktigt busväder.
Jag lugnade min franska nerver med trenne maskiner tvätt.
Nu är den lilla familjen samlad framför den fiktiva lägerelden.
Maria läser, Alice filosoferar och eder truly fabulerar återigen en historiett.
Allt för mina allra käraste läsare.

IMG_20170111_162237

Ännu en tid skola vi suga på julens ramar.
Våren är nära men ändå så långt ifrån.
Fru Trana har ännu inte packat sin kappsäck.
Tussilagon har inte ens tänkt tanken.
Så passa på att njut av vinterns vidunderliga otium en stund till.
Vår, sommar, höst och vinter; så står det ristat i sten.

IMG_20170111_162258

Snön faller i gatlyktans sken.
I huset mittemot kan man alltjämt se en och annan adventsstake.
Jag hoppas på bra väglag imorgon.
De ensamkommande behöver en fast men kärleksfull inskolning i det nya landet.
Själv köpte jag hela det småländska paketet utan prut.
Om människan har en nödtorftig spis, då ska människan vara nöjd.

Go´kväll!

2 reaktioner på ”PK -Eva

  1. Det där om en nödtorftig spis har du hämtat
    från filmen Utvandrarna.
    Det var Max von Sydow som myntade
    uttrycket.
    Visst är det så?

    Gilla

Kommentera

