Tji liemannen

Vid Kapp-Ahl kom syndafloden i form av näsblod.
Jag såg Semlan försvinna i skyn.
En vänlig man i en bil erbjöd mig pappersservetter.
Staplade mig hemåt i ett töcken.
Blodet flöt och jag började ana slutet på historien.

collage

Det ligger en kylmask i frysen, sa Maria.
Hade så smått börjat ge upp.
Med en sista kraftsamling kylde jag ner snoken.
Så skingrades molnen och det hördes fågelsång igen.
Att lura döden börjar bli en god tradition.

WIN_20170112_15_20_12_Pro

God hälsa är det som gäller för gamla stofiler.
Blodförlusten kompenseras lämpligast med rabarbersaft.
Jag var femton vårar när Undringar kom.
Tror aldrig någon LP drabbat mig så brutalt som den.
Nu pågår en sunkig hyllningskonsert i TV.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Tji liemannen

  1. Gillar förstås inte näsblodet… 🙂
    Men jag vet, det kan komma som syndafloden.
    Nu är det flera år sedan jag fick näsblod mitt i natten, men jag minns den där känslan av nåt varmt som bara rinner.

    Gilla

Kommentera

