Neurosis angoris

Jag är inte mycket för sötsaker.
Stundom tager jag mig en fettisdagsbulle.
Regler och förordningar är till för att brytas.
Idag blir det hemmaaktiviteter.
Jag gillar inte utmaningar.

collage

På TV några hurtfriska tävlingskockar; stänger av.
Senast jag var på Arbetsförmedlingen var 1988.
Projekt för unga handikappade.
Jag var 31, sjukpensionär och för evigt förtappad.
Borde klippa mig och skaffa ett jobb.

collageb

Jag har fuskat som husläkare, mäklare och kamrer.
Helst skulle jag vilja bli landshövding.
Nådens år 1997 såg jag Mr. Bean på bio.
Är du nu här igen, sa alltid min gamle arbetsförmedlare i Skara.
Sen rökte vi cigarett och talade om livet.

God förmiddag!


 

Kommentera

