Vit som snö

Ett myller av skidskyttar flimrar förbi i rutan.
Det tyska flaggorna dominerar i publikhavet.
Har ännu inte fattat att muren har fallit.
Fattar inte varför gamla öststatare är så hårda.
Jag tror på det goda samhället.

IMG_20170115_103920

På den tiden Magdalena intog skjutvallen stod landet stilla.
Först föll Ceaușescu; avrättad som en smutsig hund.
Sen rasade allt som ett korthus.
Nu ropas det på en stark man och nya murar byggs.
Fourcade kommer att vinna idag igen.

IMG_20170115_103951

Helena och Anna-Carin ska du också glömma.
Kan man åka skridskor på Trummen, frågade jag Maria.
Eljest kastade jag grillorna vid flytten.
Sen lurade jag kommun på parkeringsavgiften.
Det torde vara preskriberat idag.

IMG_20170115_103845_1

Alissa har fått strömming.
Hon som steke
r pannkakor ska läsa färdigt boken.
Själv är jag fortfarande lite däst.
Frihet under ansvar är vårat motto.
Funderar på att klippa naglarna.

Go´middag!

 

Kommentera

