Blev så förtjust att jag tappade målföret

När jag var tolv var min högsta dröm ett par Leejeans.
Då kom min älskade moder dragande med ett par billiga kopior från Nossebro marknad.
Den besvikelsen.
Idag köpte jag ett par äkta Levi´s.
Äntligen känner jag mig hel igen.

collage

Vilken trevlig expedit, sa Maria.
Att prova kläder kan vara himmel eller helvete.
Idag var det ett rent nöje.
På måndag är hosorna uppsydda och klara för avhämtning.
I’m a poor lonesome cowboy;  I’ve a long long way from home.

Bild 2017-01-21 kl

Hur många gånger kröntes den store konungen.
Svårt och svårt, sa Gustav Vasa.
Om det tvistar de lärde.
Måste komma igång med läsandet.
Önskar eder alla en fröjdefull lördag.

Go´dagens!

4 reaktioner på ”Blev så förtjust att jag tappade målföret

Kommentera

